Розробки уроків

Фотозвіт з відкритих уроків

Гімнастика (учитель: Петлюк А.О.)
Волейбол (учитель: Калина В.Є.)
Гімнастика (учитель: Кривіцький С.Л.)
Гімнастика (учитель: Слюсаренко В.В.)

Урок розроблений Кривіцьким Сергієм Леонідовичем, вчителем КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів №31 ВМР»
Уроки баскетболу під час канікул

6 клас

Урок 2

Тема. Модуль «Баскетбол». Історія розвитку баскетболу в Україні. Техніки виконання передач м’яча в парах пересуваючись правим (лівим) боком.

Підготовча частина

Теоретичні відомості
 Історія розвитку баскетболу в Україні
Загальні симпатії, особливо серед жінок, гра стала завойовувати з 1922 року. 11 травня в Чернігові була створена баскетбольна ліга Чернігівщини, що поєднувала баскетбольні секції клубу "Спартак" і кружка "Спорт" і 5 позаклубних команд губернського міста. Все літо 1922 року йшли тренування й товариські матчі. З 28 травня по 2 червня відбулися лігові матчі, у яких брали участь три чоловічих і одна жіноча команди. Через брак спаринг-партнера жінки грали із чоловічими командами. З 6 по 14 серпня в Чернігові були влаштовані губернські змагання, у програму яких входили сокольска гімнастика, легка атлетика, футбол, плавання й баскетбол.
Для поширення баскетболу були розіслані в деякі повіти губернії правила гри, але спроба не увінчалася успіхом через відсутність на повітах знаючу гру осіб і неможливості послати керівників із Чернігова.
Для поширення баскетболу на території України й Криму Комітет баскетбольної ліги вніс Всеукраїнському Олімпійському комітету пропозицію організувати в Харкові Всеукраїнський комітет з поширенню цієї гри.
Можливо, саме завдяки цьому, уперше в Києві на відкритті навігації навесні 1922 року кияни вперше могли бачити цю гру.
Історики спорту на Україні вважають 1922 рік датою народження баскетболу в нашій країні. Хоча треба було б уважати 1921 рік, коли українці вперше побачили цю гру. Але отут питання: побачили, а чомусь не стали грати по відомим у світі правилам. Правила ж були прийняті 7 червня 1922 року. А отут ще питання: правила прийняті, але популярності немає. У такому випадку, що вважати датою народження? Здається, що відправною крапкою варто вважати загальне "захворювання" цією грою - 1923 рік. Саме цього року майже вся молодь Чернігова була залучена в баскетбол: клуб "Спартак" мав 8 чоловічих і 3 жіночі команди, ВУЗи - 1 чоловічу, Перша радшкола - 2 чоловічих і 2 жіночих, "Юний Спартак" - 6 чоловічих і 3 жіночих і школа фабзавуча друкарів - 3 чоловічі команди. Щотижня влаштовувалися товариські матчі, а єдина на весь Чернігів площадка була зайнята для тренувань щодня з 12 годин дня до 8 годин вечора. Не відстає в популяризації гри й печатка. Газети й журнали все частіше й частіше поміщають "повідомлення з місць" про розвиток баскетболу: узимку 1922 - 1923 в університеті ім. Артема в Харкові була створена перша міська секція баскетболу. Потім подібні секції з'явилися в спортивному клубі "Червоний залізничник", небагато пізніше в "Металісті".
28 жовтня 1923 року в Одесі в залі державного спортивного клубу "Криті ринки" між командами трудшколи й інтернату Червоного Хреста був зіграний перший офіційний баскетбольний матч. У січні 1924 року в Одесі відбулася нарада представників баскетбольних команд, на якому був вибраний Комітет ліги. На початку лютого пройшли календарні матчі серед 12 чоловічих, 3 жіночих і 5 підліткових команд. Незважаючи на те, що баскетбол - вид спортивної гри для Одеси зовсім новий, матчі залучили багато глядачів.
Остаточним визнанням на Україні цієї гри можна вважати 1924 рік - рік проведення 2 Всеукраїнської спартакіади в Харкові. Баскетбол був офіційно включений у програму змагань по літніх видах спорту. І хоча в них взяло участь лише 4 баскетбольні команди, ці змагання з повним правом можна назвати першими офіційними змаганнями республіканського рівня.
Новітня історія українського баскетболу починається восени 1991 року. Найвідомішими командами цього часу були «Будівельник», "Шахтар", " Біпа-Мода" і " Денді-Баскет." Найтитуловішими командами в історії українського баскетболу є команди БК "Київ", маріупольський «Азовмаш». Найвищими досягненнями українських клубів на міжнародній арені є перемога "Азовмаша" у Північній конференції Кубка виклику 2002 року й вихід БК "Київ" у фінал Євроліги ФІБА 2005 року.
2.  Стройові вправи.
3.    Різні види ходьби, бігу, стрибків.
4.   Загальнорозвиваючі вправи.
Основна частина
Передача м’яча в парах
Передача мяча – прийом, за допомогою якого гравець спрямовує мяч партнеру для подальших дій.
Вміння правильно і точно передавати мяч – це основа чітких, цілеспрямованих взаємодій баскетболістів під час гри. Існує багато способів передач. Застосовують їх залежно від ігрової ситуації, відстані, на яку треба передати м’яч, розташування або напрямку руху партнера, характеру і способі протидій суперників.
Передача мяча може виконуватися однією або двома руками, в опорному і в безопорному положеннях, на різні відстані і у різних напрямках. За допомогою передач гравці поєднують дії один з одним, розвязують тактичні завдання, готують умови для кидка в кошик. Тому усі гравці мають володіти способами швидкої і точної передачі м’яча.
Техніка виконання передач м’яча в парах пересуваючись правим (лівим) боком:
- двома руками від грудей: для виконання цієї передачі гравець, зайнявши стійку для гри, тримає м'яч двома руками перед грудьми. При цьому великі пальці направлені один до одного, інші - вгору-вперед. Руки зігнуті, лікті обернені вниз. Для виконання замаху руки з м'ячем описують невелике колоподібне рух вниз-назад-вгору, кисті розгинаються. Потім руки різко випрямляються, штовхаючи м'яч від грудей (мал.1)  в напрямку мети.
1.   

-         - двома руками зверху: передача двома руками зверху (мал.2) застосовується в тих випадках, коли супротивник знаходиться близько від передавального. У вихідному положенні гравець тримає м'яч вгорі, руки злегка зігнуті, ноги на ширині плечей зігнуті й розставлені паралельно або одна попереду. Для виконання передачі гравець робить невеликий замах назад, потім, розгинаючи ноги, активним рухом рук вперед з захльостують рухом кистей направляє м'яч партнеру.
2.   

- однією рукою від плеча: передача м'яча однією рукою від плеча (мал.3)  виконується швидко і на будь-яку відстань. З вихідної стійки гравець, підтримуючи м'яч лівою рукою, переводить його на розкриту праву долоню (при передачі праворуч) до правого плеча. Одночасно він повертає в ту ж сторону тулуб і згинає ноги. Закінчивши замах, відпускає ліву руку і, випрямляючи праву, з захльостують рухом кисті і поворотом тулуба направляє м'яч до мети. При цьому він розгинає ноги. Якщо м'яч потрібно передати на далеку відстань, то рука з м'ячем при замаху відводиться над плечем далі назад, а позаду стоїть нога при випуску м'яча з рук різким поштовхом виноситься вперед.
3.     
Заключна частина.
Привести організм у стан відносного покою.
 
 

План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 
6 класів (учитель: Кривіцький С.Л.)

Тема. Модуль "Футбол".
Завдання уроку: повторити поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем; повторити жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою; повторити удари по м’ячу зовнішньою частиною підйому; провести рухливу гру на координацію «Виклик номерів»; сприяти розвитку витривалості, виховувати дисциплінованість, любов до занять спортом.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: футбольні м’ячі.
Хід уроку
Частина уроку
Зміст
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина
(14-15 хв)
 Шикування в одну шеренгу, привітання.
Повідомлення завдань.
 Стройові вправи:
повороти на місці,
перешикування з однієї шеренги у дві.
Різновиди ходьби (звичайним кроком; малим кроком; широким кроком).
Повільний біг.
Перешикування.

Комплекс ЗРВ:
1) В.п. - ноги нарізно, руки на поясі. Кругові
рухи головою вправо, вліво.
2) Ходьба в повільному темпі із зміною положення рук.
3) Рівномірний біг (прямо, приставними
кроками вправо, вліво, спиною вперед).
4) Кругові рухи руками в ходьбі.
5) Ходьба випадами.
6) Бігові вправи (з високим підніманням
стегна, із закиданням гомілки назад,
дріботливий, стрибками).
7) Прискорення з різних вихідних позицій.
8) Випади вправо, вліво на місці.
Перешикування
До 1хв

До 1хв
До 1хв



1 хв


1-2хв
До 30с

5-6хв
8-10 р.


1 хв.


8-10 р.


6-8 р.

8-10 р.
2 хв.

1хв
7-8р.
30с
Перевірити наявність учнів, їх самопочуття.
Звернути увагу на чіткість та узгодженість рухів.



По колу по одному, дистанція  -2 кроки.
Зберігати стрій.
У 2 шеренги, розімкнутися на відстань витягнутих рук

Правильна постава.


Витримувати рівняння в строю.
Руки прямі.

Перевірити навантаження по ЧСС.
Учні, віднесені до СМГ впр. 6 і 7 не виконують.
Основна частина
(25-27 хв)
Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем.

Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою.
 Удари зовнішньою частиною підйому:
- по нерухомому м’ячу;
- по м’ячу, що рухається назустріч.




Рухлива гра «Виклик номерів».

4-5хв



4-5 хв


8-10хв





6-7хв
У колону по одному, дистанція – 2-3 кроки, змінювати характер і напрямок рухів за сигналом учителя.
Фронтально одночасно в індивідуальному темпі.
Поставити опорну ногу збоку й позаду від м’яча, ногу, що б’є, повернути носком усередину, після замаху нога, що б’є, торкається до нижньої частини м’яча.
Учасники гри об'єднуються у дві команди, шикуються в колони і визначають свої порядкові номери. Відстань між колонами – 8 кроків. Учитель, який стоїть за 3-4 кроки перед командами, голосно називає один із номерів. Гравці з обох команд, яким присвоєно цей номер, парами вибігають із колон і біжать уперед, оминють колони, пробігають між рядами гравців, виходять за зовнішній бік колони і стають на свої місця.
Команді, учасник якої прибіг на своє місце найшвидше за суперників, зараховується один бал. Виграє команда, яка набере найбільше балів.
Заключна частина
(3-5 хв)
Вправи для запобігання плоскостопості (ходьба перекатом із п’ятки на носок).
Шикування в одну шеренгу. Вимірювання ЧСС.
Підбиття підсумків. Оцінювання.

Домашнє завдання.

До 2хв


До 1хв

1-2хв

30с
У колону по одному, дистанція – 2 кроки, відновити дихання.
У нормі ЧСС складає до 90 уд/хв.
Оцінити діяльність учнів, відмітити найкращих.
Біг із різних вихідних положень, жонглювання м’ячем.


На допомогу учителю
Баскетбол. Розминка.

Конспект уроку з фізичної культури для учнів 10 класів
(учитель: Кривіцький С.Л.)

Тема.Модуль "Баскетбол". 
Завдання уроку: повторити правила ТБ під час занять баскетболом; розвивати швидкість у прискореннях на 5 м із різних вихідних положень; повторити стійки та пересування у нападі; повторити серійні кидки з різних точок середньої відстані; провести навчальну гру; виховувати любов до занять спортом.

Обладнання: баскетбольні м’ячі.

Місце проведення: спортивний зал.


Частина уроку
Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча
(14-15 хв)
Шикування в одну шеренгу, привітання.
Повідомлення теми, завдань уроку. Вимірювання ЧСС.



Організаційні вправи.


Різновиди ходьби: звичайним кроком, малим кроком, широким кроком.
Повільний біг.

Перешикування.


Комплекс ЗРВ у парах.
До 1 хв

1,5 хв




До 30 с


1-1,5 хв


1-2 хв

До 30 с


6-7 хв
Перевірити наявність учнів.
Мобілізувати на виконання завдань в основній частині уроку. У нормі ЧСС складає 70-80 уд/хв.
Зберігати поставу, звернути увагу на чіткість і узгодженість виконання.
По колу в колону по одному, дистанція – 2 кроки.
Зберігати стрій, не обганяти одне одного.
У дві шеренги, розімкнутися на відстань витягнутих рук.
Звернути увагу на правильність виконання вправ.
1.  В.п. — стоячи друг за другом, руки з'єднані.
      1.  А стоїть попереду, піднімає-руки через сторони вгору, Б чинить опір.
      2.  Руки вниз.
2.   В.п. — стійка ноги нарізно стоячи обличчям один до одного, руки прямі    на   плечах партнера.
      1-3. Пружинні нахили вліво.
      4. В.п.
      5—8. Те ж в другу сторону. Партнери взаємно посилюють нахили.
3.   В.п. — стоячи обличчям один до одного, стійка ноги нарізно лівою, нахил    вперед, руки прямі на плечах партнера.
     1-3. Пружинні нахили вперед.
      4. Стрибком зміна положення ніг — в.п.
4.   В.п. — А — стійка ноги нарізно, руки вгору, пальці з'єднані; Б — стоїть   збоку, стійка ноги нарізно, ліву руку на талію партнера, правою тримає за   кисть А.
      1.  Нахил назад, Б підсилює нахил.
      2.  В.п.
5.  В.п. — стоячи обличчям один до одного, руки вперед, тримаючи за кисті  партнера.
     1.  Присід на лівій нозі, праву вперед («пістолет»).
     2.  В.п
    Те ж на другій нозі.
6.  В.п. — стоячи обличчям один до одного, тримаючись за руки, руки вправо.
     1.  Мах лівою ногою вперед-вправо, руки вліво.
     2.  В.п.
     3-4. Те ж з другої ноги.
7.  В.п. — А сидить на підлозі, руки за головою пальці з'єднані. Б стоїть за   спиною, в стійці ноги нарізно, нахиляючись вперед, руки
          під лопатки А.
     1.  Встати, прогинаючись вгору з допомогою партнера.
     2.  В.п.
8.   В.п. — сід ноги нарізно, упираючись ступнями, тримаючись за руки.
      1-4. Кружіння тулуба вліво.
      5-8. Кружіння тулуба вправо.
9.   В.п. — А лежачи на спині, руки вгору; Б — упор лежачи з сторони
      голови, упираючись в груди партнера (дівчата в плечі).
      1.  Зігнути руки, А — ноги вперед, Б — ліву назад.
      2.  В.п.
10.  В.п. — стоячи на колінах спиною один до одного, упираючись ступнями   ніг, тримаючись  за руки.
        1.  Прогнутися.
        2.  В.п.
  11.  В.п. — стоячи один за одним; А — руки на пояс, Б -партнера.
       1-4. Стрибки на одній з опором.
       5-8. Стрибки на двох з опором.

Основна
(25-27 хв)
Правила ТБ під час занять баскетболом.
Прискорення на 5 м у різні способи в змаганні з партнерами з різних вихідних положень (стоячи, сидячи).
Стійка та пересування у нападі:
-         ходьба;
-         біг;
-         стрибки у стійках без м’яча та з м’ячем.












Серійні кидки з різних точок середньої відстані:
-         розташовуючись під кутом 30-45֯ від щита з відскоком від нього;
-         розташовуючись прямо перед щитом без відскоку від нього;
-         чергуючи кут розташування відносно до щита та відстань до кошика.

Навчальна гра.
2-3 хв

4-5 хв




4-5 хв

















5-6 хв









9-10 хв
Повторити правила ТБ під час занять баскетболом.
Почергово парами та четвірками. Бігти з максимальною швидкістю.

Стійки у нападі можуть бути такими: стійка готовності (ноги на ширині плечей, одна нога дещо попереду ніж друга, коліна дещо зігнуті; вага тіла рівномірно розподілена на обидві ноги; тулуб прямий і трішки нахилений уперед; руки напівзігнуті,  голова та погляд спрямовані прямо вперед) і стійка гравця з м’ячем (таке саме положення частин тіла, але кисті утримують м’яч біля тулуба, пальці розчепірені).
Дистанційні кидки призначені для завершення атакувальних дій із статичних положень. Вони можуть виконуватися з місця або у стрибку. Можливе використання різних видів кидків (обома руками від грудей, обома руками від голови, однією рукою від плеча, однією рукою від голови).
Використовуючи вивчені раніше техніко-тактичні прийоми.
Заключна
(3-5 хв)
Вправи для запобігання плоскостопості (ходьба перекатом із п’ятки на носок).
Шикування в одну шеренгу. Вимірювання ЧСС.

Підбиття підсумків уроку, оцінювання.
Домашнє завдання.
1,5 хв



1,5 хв

До 30 с

До 30 с
У колону по одному, дистанція – 2 кроки, відновити дихання.

За зростом біля лінії. У нормі ЧСС складає до 90 уд/хв.
Оцінити діяльність учнів.

Вправи для запобігання плоскостопості.

На допомогу учителю
Волейбол. Розминка.

Немає коментарів:

Дописати коментар